31/03/2017

Embraer delivers 400th Phenom 300 to Naples, Florida Charter Company EliteJets.com

Melbourne, March 31, 2017 – Embraer Executive Jets delivered today the 400th Phenom 300 to EliteJets.com, an air charter/taxi company, recently established in Naples, Florida. Today’s delivery, during a ceremony at Embraer’s Customer Center, in Melbourne, Florida, completes EliteJets.com’s all-new Embraer aircraft fleet, consisting of one Legacy 500 and four Phenom 300. EliteJets.com has also elected to participate in the Embraer Executive Care program for all five aircraft.

“We are honored by EliteJets.com’s selection of Embraer aircraft and services to build their brand new fleet. The Phenom 300 and the Legacy 500 deliver premium comfort, outstanding performance, and low operating costs; the ideal traits for aircraft in revenue service,” said Michael Amalfitano, President and CEO, Embraer Executive Jets. “We are confident that their customers will fully enjoy these aircraft and that the aircraft will, in turn, deliver solid business performance to EliteJets.com.”

“We are excited for our customers, who will enjoy a unique travel experience with our personalized service and these amazing aircraft, directly supported by Embraer,” said Daniel Randolph, Founder and CEO of EliteJets.com. “The Phenom 300 and the Legacy 500 perfectly match our customers’ requirements and exceed their expectations of cabin comfort, in terms of ergonomics, pressurization, and acoustics. The larger Legacy 500’s fly-by-wire precision makes each flight the smoothest, essential for a cross-country flight.”

The fourth Phenom 300 delivered to EliteJets.com is Embraer’s 400th aircraft manufactured of this model, since the first light jet rolled off the production line, in December 2009. In just seven years of operation, the Phenom 300 fleet reached this mark, having sustained more than half of the light jet market share since 2012. Additionally, the Phenom 300 has been the most delivered business jet in the world for the last four consecutive years. The aircraft is in operation in 30 countries and has accumulated close to 500,000 flight hours. Embraer is continuously investing in the competitiveness of the Phenom 300 with enhancements to its comfort, technology and operational efficiency.

O Phenom 300 é um dos jatos leves mais velozes, tendo estabelecido vários recordes de velocidade reconhecidos pela NAA (National Aeronautic Association) e pela FAI (Federation Aeronautique Internationale).

About EliteJets.com

EliteJets.com is an all-new aircraft charter operator, based in Naples, Florida. As a very popular destination for charter operations, Naples will continue growing tremendously over the next few years. Also a popular retirement destination for ultra-high net worth individuals, Naples is home to many private jet owners. EliteJets.com’s expansion plans includes establishing new operational bases in key charter markets, such as Chicago and New York, and even Colorado, during its peak season. While the majority of customers’ travel requirements are up the East Coast, the aircraft fleet is capable of crossing the continent as well as accessing smaller or more restrictive airports. For more information, please visit http://www.elitejets.com.

Sobre o Phenom 300

O Phenom 300 tem desempenho entre os melhores jatos da categoria light, com velocidade máxima de cruzeiro de 453 nós (839 km/h) e um alcance de 3.650 quilômetros (1,971 milhas náuticas) com seis ocupantes nas condições NBAA IFR. Com a melhor razão de subida e desempenho de pista da sua classe, o Phenom 300 tem custos de operação e de manutenção menor do que seus concorrentes. A aeronave voa a uma altitude de 45 mil pés (13.716 metros), propulsionada por dois motores Pratt & Whitney Canada PW535E, com 3.360 libras de empuxo cada.

O Phenom 300 oferece uma cabine espaçosa, projetada em parceria com o BMW Group DesignworksUSA e o maior bagageiro de sua categoria. As maiores janelas de sua classe proporcionam luz natural abundante na cabine e no toalete. O conforto dos assentos, com capacidade de reclínio e amplo movimento é acentuado pela melhor pressurização de cabine entre os jatos leves (altitude máxima de 6.600 pés). O Phenom 300 oferece zonas de temperatura distintas para pilotos e passageiros, uma ampla galley, opções de comunicação de voz e de dados e um sistema de entretenimento.

A cabine de comando permite operação por um só piloto e oferece a opção avançada Prodigy Touch Flight Deck. Os recursos tipicamente encontrados em categorias superiores são ponto único de reabastecimento, manutenção externa do toalete e uma elegante escada.

Sobre o Legacy 500

O Legacy 500 tem a melhor cabine de passageiros da sua categoria, com 1,83m de altura, similar às de algumas aeronaves na categoria super midsize. Oito poltronas podem ser convertidas em quatro leitos para repouso completo em uma altitude equivalente de cabine de 6.000 pés. O sistema de entretenimento a bordo inclui vídeo de alta definição, som surround, várias opções de entrada de áudio e vídeo, sistema de gerenciamento de cabine, e três opções de comunicação de voz e conectividade.

O Legacy 500 é o primeiro jato midsize totalmente equipado com sistema de comandos de voo digital, baseado na tecnologia full fly-by-wire, com manche lateral de controle (sidestick) e a suíte de aviônicos Rockwell Collins Pro Line Fusion em quatro telas planas LCD de alta resolução, de 15 polegadas, completamente digital, com planejamento gráfico de voo, além de opções como autobrakes, e o E2VS (Embraer Enhanced Vision System), o qual combina o Head Up Display (HUD) e o Enhanced Vision System (EVS).

The Legacy 500 is capable of flying at 45,000 feet and is powered by two Honeywell HTF7500E engines, the greenest in their class. Taking off from airfields as short as 4,084 ft, the Legacy 500 has a range of 3,125 nautical miles (5,788 kilometers) with four passengers, including NBAA IFR fuel reserves, which enables it to fly nonstop from Los Angeles to Honolulu, or Teterboro to London.

Sobre a Embraer Aviação Executiva

Embraer is one of the world’s leading executive jet manufacturers, having entered the business aviation market in 2000 with the Legacy jet, which led to the launch of Embraer Executive Jets in 2005. Its portfolio, the broadest in the market, consists of the entry-level Phenom 100 and the light Phenom 300 jet, the mid-light Legacy 450 and the midsize Legacy 500, the large Legacy 650E, and the ultra-large Lineage 1000E. Embraer Executive Jets’ global fleet exceeds 1,000 aircraft, which are in operation in more than 60 countries and are supported by the Company’s global Customer Support and Services network of over 70 owned and authorized service centers, complemented by a 24/7 Contact Center, at its headquarters, in Brazil.

A Embraer é líder na fabricação de jatos comerciais de até 130 assentos e a principal exportadora de bens de alto valor agregado do Brasil. A empresa mantém unidades industriais, escritórios, centros de serviço e de distribuição de peças, entre outras atividades, nas Américas, África, Ásia e Europa.